zaterdag 11 april 2009

Ook mijn ouders waren nieuwschierig.









Het is alweer bijna zo ver dat mijn ouders weer in het vliegtuig stappen naar Nederland terug. Ze zijn toch nog even een weekje langs gekomen om eens te bekijken hoe het mij hier af gaat en wat ik hier nou allemaal aan het doen ben. Natuurlijk kwamen ze ook voor de mooie omgeving van Phoenix.



Natuurlijk had ik niet de hele dag de tijd om bij ze te zijn, omdat ik mijn vluchten natuurlijk ook nog moest voorbereiden en vliegen. Nadat ik ze s avonds opgehaald had vanaaf het vliegveld, en ze met de huur auto naar hun hotel waren gegaan hebben we nog even wat gepraat over hier en thuis, en hebben we nog even de Nederlandse hebbe dingetjes uitgewisseld. ( de chocolade hagel, vlokken, vruchten hagel en de chocolade paaseitjes.) De volgende dag zou ik een vlucht hebben waarbij ik eerst een paar touch and Go's zou doen op Falcon field, zodat ze dat nog even konden bekijken, en dan de rest van mijn vlucht gaan doen.


Eerst een rondje gedaan met mijn ouders over het vliegveld, en laten zien waar ik nouw een groot gedeelte van mijn verblijf rond hang. Toen het tijd was om te gaan vliegen kwam ik er bij de check van de buitenkant achter dat er een vlakke plek op de band zat, en dat die vervangen moest worden. Dit duurt gelukkig maar 10 minuten, dus dat zou geen probleem worden. Toen ik echter de motor gestart had en weg wilde gaan merkte ik op dat de altenator ( het ding wat er voor zorgt dat de accu opgeladen word) neit werkte, en moest dus helaas mijn vlucht cancellen omdat het te laat was om een ander vliegtuig te gebruiken. ( Ik moet voor zonsondergang terug zijn). Hierdoor hadden mijn ouders me nogsteeds niet zien vliegen, dus hebben we dat anders geregeld.


Een van de dagen wilde mijn ouders ook nog naar Tucson gaan. Als je die kant op gaat, dan kom je langs een klein stadje dat Coolidge heet. Hier hebben ze ook een vliegveld, en toevallig ging mijn planning ook naar dat veld. Hier heb ik dus afgesproken met mijn ouders, en net toen ze daar de hoek om kwamen rijden was ik net bezig met mijn landing. Ik heb de kist even uitgezet, en ze even gedag gezegt. Snel nog een fototje, entoen weer het vliegtuig in gestapt. Nog even 2 keer een landing laten zien aan mijn ouders, en toen weer terug naar Falcon Field.

De rest van de week zijn mijn ouders lekker rond blijven rijden alle kanten op, en heb ik ze vooral savonds en aan het einde van de middag gezien waarna we ook wat gingen eten ergens en meestal nog even ergens wat koffie drinken voor het weer bed tijd was.

We hebben gister lekker een motor gehuurt en zijn daar lekker op rond gaan toeren. Een stukje Apache trail gedaan, en alle oudheid weer gezien hier. Was wel weer lekker om weer een keer op een motor te zitten na alle verhalen van Vincent, die tegenwoordig mijn eigen motor gebuikt om zich in Nederland naar zijn werk te vervoeren.
Vandaag nog naar Gila Bend gegaan, waar ik toevallig vorige week nog heen gevlogen was. Daar een leuk winkeltje met allemaal handgemaakte dingetjes bekeken en wat gegeten, voor we weer terug moesten om de huur auto terug te brengen en weer ons bed in te gaan.

Morgen ochtend... over een paar uur dus, dan gaan we rond half 5 sochtends weg bij het hotel van mijn ouders ( dat word dus om kwart voor 4 hier weg gaan) en dan mijn ouder op het vliegveld afzetten voor hun lange, lange LANGE reis terug..

3 opmerkingen:

  1. Hallo Marvin,
    Erg leuk dat je vader en moeder langs zijn geweest! Ik heb je verslagje gelezen in de Boei, leuk om te volgend! Met de computer lukt dat nog niet altijd, maar we blijven oefenen, net als jij je vlieglessen!
    Tot de volgende keer.
    Groeten, Diny Deen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk Marvin want we zijn inderdaad alweer thuis.Al ging dat niet helemaaaaaal zoals we ons dat hadden voorgesteld want wij misten ons vliegtuig dat ons naar Chicago moest brengen. Wie daar de oorzaak van was zullen we in het midden laten maar het positieve daaraan was dat we wat langer dan gepland in Phoenix moesten blijven(6 uur) en daardoor nog iets langer van elkaars aanwezigheid konden genieten.
    Wij hebben een leuke week gehad en veel gezien van wat jij doet. jij hebt ons een goede indruk gegeven van jou opleiding en dagelijks leven.
    Het was een kort bezoek maar wij vonden het geslaagd. Succes deze week met je vliegtest op weg naar de volgende fase.
    Gr. Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is al een tijdje geleden dat je wat hebt geschreven!!!! Je ouders zijn ondertussen al weer even weg geweest en gaan binnenkort weer....ik snap best dat je moet leren, dat doe je ook want VFR ben je gecleared...maar wij volgers willen ook lezen....en zoveel tijd kost een klein berichtje niet toch?????

    BeantwoordenVerwijderen