Ik ben zaterdag dan toch nog voor het eerste helemaal alleen de lucht in gegaan. Na een sessie met een instructeur waarbij we een aantal landingen maakte op het vliegveld hier was het tijd om hem er uit te trappen en het in me eentje te doen.
Nadat ik alle checks weer gedaan had was het zo ver om de lucht in te gaan. Terwijl er anderen mee keken om met mij dit moment te vieren vanaf de grond begon ik met mijn eerste circuitje viegen. Vol gas, Bij 60 knopen de neus op trekken, En met een lucht snelheid van 76 knopen de klim inzetten.
Als je dan langs het begin van de landingsbaan komt zet je je timer aan, en 30 sec later trek je je gas een stuk terug, en zet je een dalende bocht in. Dan komt je landing checklist ( carburetorheat off set, Flaps 25 ste, Airconditioning off).
Laatste bochtje, Flaps 40, Laatste stukje voor de baan. " 500 Cleared" " runway clear" " taxi speed" zijn de calls die op het laatste stuk gemaakt worden. 500 cleared als check dat je een landings klaring gekregen hebt van de toren. Runway clear op 200 foot om te checken dat de runway vrij is om te landen, en Taxi speed als je de snelheid bereikt hebt waarmee je een bocht kan draaien om de baan af te gaan.
Vervolgends even " Falcon ground, Archer N4133K At Delta, request taxi back to runway 22L" roepen en dan kan je weer terug naar het begin van de baan om nog een keer op te stijgen:)
Gelukkig ging dit allemaal goed! Dus na je 3de landing zet je hem weer op zijn plekje terug en volgt de KLS traditie. Het is namelijk zo dat ook je klasgenoten je een zachte landing toewensen.. en daarom word er heel netjes voor je gezorgt zodra je het vliegtuig neer zet..
Ze duwen hem netjes zijn plekje op voor je...

Allemaal mooie momenten om op terug te kijken. Met dank aan je klasgenoten geeft het je een weer iets om nooit meer te vergeten. Met een afgeknipte das aan de muur kan ik terug kijken op een mooie dag waarmee het echte avontuur eingelijk pas begint.
Bedankt daar voor.
Ismay, jij ook bedankt dat je er bij was op een van de vele momenten die mijn leven vast en zeker gaan veranderen.
Geweldig man. toppie hoor. dat moet toch wel een hele belevenis zijn geweest om zo zeker te zijn dat je dat toch maar ff doet.
BeantwoordenVerwijderenIk ben heel trots op jou hoor.